Honda VFR bemutató

Honda VFR bemutató

Megvolt az év első motoros sajtótájékoztatója, a Honda mutatta meg nekünk három új modelljét egy kellemes ebéd keretében. A várva-várt VFR ára is kiderült: kicsivel 4M alatt hozhatjuk el regadóval együtt.

  

Néhány kép az eseményről a galériában (klikk)          A bemutató videón nem szereplő érdekesség a PCX nevű városi robogó, amely 14 colos kerekei, és nem utolsó sorban 2 literes fogyasztást lehetővé tevő start-stop rendszere révén lehet érdekes az évben. A start-stop rendszer (amely személyautókban már több helyen alkalmazot) leállítja a motort, ha azzal megállunk. A gázkar megmozdítására azonnal újraindul az erőforrás, így késedelem nélkül indulhatunk tovább.

Érdekes modelleket hozott tehát a Honda 2010-re, reméljük mielőbb személyes tepasztalatainkkal is informálhatunk benneteket.

A VFR-t egyébkén január 28-án mutatják be az érdeklődőknek, a részleteket az alább látható Honda bannerre kattintva lehet megtekinteni.

 


Hozzászólások

lacitomi72
Offline
Csatlakozott: 2010-01-28
videó

Én a videóra értettem. Mármint, hogy abban nem mondanak semmit a CBF1000-ről, csak a nevét.
Végül is úgy sincs rá pénzem, mit álmodoznék.

nitrobi
nitrobi profilképe
Offline
Csatlakozott: 2009-10-12
Kezdem kapisgálni az

Kezdem kapisgálni az elektromos gázkar működését hála nektek. Megéri elolvasni a kommenteket!

TeeJay
TeeJay profilképe
Offline
Csatlakozott: 2009-08-10
khm...

lacitomi!

A CBF-fel kezdtem...

lacitomi72
Offline
Csatlakozott: 2010-01-28
Ez csak 2 volt

Már itt is diszkriminálnak?
Szegény CBF 1000 mivel érdemelte ki a mellőzést?
Jaaa.... tudom már... jó "bornak" nem kell cégér.

Helmets on
Helmets on profilképe
Offline
Csatlakozott: 2009-10-28
Bocsánat, ez így tévedés, az

Bocsánat, ez így tévedés, az injektoros kialakítás egyáltalán nem jelenti azt, hogy a fojtószelepet ne közvetlenül mechanikus úton szabályoznánk kézzel (lábbal) ."
 
de ha már injektor akkor az elektronikus jobb lehet mert igy a lehető legjobb beállítások kerülnek a gázmarkolat állásához...a bowdenesnek télleg nem sok értelme van ha már injektor
én ugy tudom törekszenek rá hogy ilyen rendszer legyen már.
az meg hogy beleszól nekem se teccik igy elsőre de nem is lesz soha 180 lovas gépem..franctudja kellene e..
 
amugy szép a VFR

Moto-Cat
Moto-Cat profilképe
Offline
Csatlakozott: 2009-10-29
Nah!

Hát én sem tudhatok mindent. Sőt, az elektronika nem éppen az erősségem. De köszi a magyarázatot. Kicsit el vagyok maradva e téren, mert az én mocimon legfeljebb az indítás elektronikus, semmi más. Kicsit félek ezektől a kütyüktől, elég bonyesznak tűnnek, aztán ha valami elromlik, nem megy az egész. De ha jól megmagyarázzák, van esélyem, hogy megértem.

eko
eko profilképe
Offline
Csatlakozott: 2009-10-12
 "ami egy szál csúszópotinál

 "ami egy szál csúszópotinál merem remélni némiképp bonyolultabb"
Biztosíthatlak, hogy lényegesen bonyolultabb.
Tervezési szempontból hasonló biztonsági kritériumoknak kell megfelelniük, mint pl. a fék, vagy a kormányszerkezet. Ezekhez hasonlóan legalacsonyabb hibaszázalékot kell produkálniuk. Tulajdonképpen nem is hallani ezzel kapcsolatos meghibásodásokról. Érdekes módon még a filmipar sem használta ki az ebben rejlö lehetöségeket. Gondoljunk csak bele, milyen érdekes dolgokat tudna bemutatni egy "furcsaságokat" produkáló folytószelepvezérlés.  
Nagyon leegyszerüsítve legalább két -egymással ellentétesen müködö, és különbözö ellenállású- csúszópotiról beszélhetünk, mindkettönél külön (harmadik) szálon futó szakadás-, és zárlatvizsgálattal. 
Bármelyik rész meghibásodása esetén, a vezérlöegység az ép jeladórészböl érkezö jelet is figyelmen kívül hagyja, és szükségmódba áll. Ilyenkor egy kissé megemelt alapjárattal, és csökkentett teljesítménnyel elvánszoroghatunk a szervízig.
 
"Okának tudom elképzelni, hogy így nem kell új gázkar mechanizmust gyártani, valamint a poti  közelebb lehet, vagy akár egybe is lehet intgerálva a vezérlővel, ami üzembiztonság szempontjából előny."
Nem látom, hogy ez miért javítaná az üzembiztonságot. 
Gondoljunk csak a bowden kiszálkásodására, elszakadására.
A vezérlö(egység)töl való távolság nincs hatással szvsz a biztonságra.
A vezérlöegységbe integrálni pedig az -amúgy sem egyszerü- alkatrész komplexitását növelné. Tudomásom szerint sehol sem alkalmazzák.
Egy esetleges javítás költségét ne is említsük.
Egy vezetékköteg lényegesen megbízhatóbb, mint valami csúszó, kopó alkatrész.
 

dani
dani profilképe
Offline
Csatlakozott: 2009-06-29
"Több autónál is láttam, hogy

"Több autónál is láttam, hogy bowden (bovden?) rángatja a potit (ami ugye nem az) és nincs egybeépitve a gázpedállal / gázkarral."

 

Az olyannyira így van, hogy VFR1200-nál is ez a helyzet.

Okának tudom elképzelni, hogy így nem kell új gázkar mechanizmust gyártani, valamint a poti (ami egy szál csúszópotinál merem remélni némiképp bonyolultabb)  közelebb lehet, vagy akár egybe is lehet intgerálva a vezérlővel, ami üzembiztonság szempontjából előny (elsősorban a hosszú vezetékre ülő elektronikus zavarokra gondolok).

 

eko
eko profilképe
Offline
Csatlakozott: 2009-10-12
 Ez így van.

 Ez így van.
Egy dolog a keverékképzés módja, és egy másik a fojtószelep mozgatásáé.
Tulajdonképpen megoldható lenne elektronikus fojtószelepvezérlés egy karburátoron is. 
De ahogy nézem a japánok bowdenfetisiszták.  
Több autónál is láttam, hogy bowden (bovden?) rángatja a potit (ami ugye nem csak az) és nincs egybeépitve a gázpedállal / gázkarral.
Ennek okát meg se próbálom megérteni!  

dani
dani profilképe
Offline
Csatlakozott: 2009-06-29
"Ez már csak hab a tortán,

"Ez már csak hab a tortán, mert amióta a karburátor helyett elektronikus befecskendezés van, már rég egy elektronikus szerkezet közbeiktatásával vezérled a pillangószelepet."

 

Bocsánat, ez így tévedés, az injektoros kialakítás egyáltalán nem jelenti azt, hogy a fojtószelepet ne közvetlenül mechanikus úton szabályoznánk kézzel (lábbal) .

Persze vannak olyan megoldások, amelyek tisztán elektronikus úton mozgatnak valamely pillangószelepet(szelepeket), a mechanikus mozgatás mellett, de önmagában az injektoros kialakításnál szó nincsen arról, hogy ez elengedhetetlen lenne.

A TBW rendszer esetében nincs mechanikus kapcsolat a gázkar és a fojtószelepek között.

eko
eko profilképe
Offline
Csatlakozott: 2009-10-12
 "De valahogy ez az

 "De valahogy ez az elektromos gázkar, az elmondások alapján, nekem nem jön be. Nehogy már egy elektronika akarja megmondani, mennyire akarom húzni a gázt. Kikapcsolható?"
:-))
Majdnem az összes autó így müködik! És fogadjunk, hogy normális körülmények között vezetve nem tudod megmondani, hogy mit nyomogatsz..

vlevi
Offline
Csatlakozott: 2009-10-12
Hogy lenne már

Hogy lenne már kikapcsolható? Te csak egy potmétert tekergetsz, és a ketyere azt méri, mennyire tekerted el. Potméter helyett lehet, hogy egy kicsit kifinomultabb szerkezetet raktak rá. Ez már csak hab a tortán, mert amióta a karburátor helyett elektronikus befecskendezés van, már rég egy elektronikus szerkezet közbeiktatásával vezérled a pillangószelepet. Most csak annyi történt, hogy ennek az elektronikus vezérlésnek a kormány felőli végén lecserélték a bowdent egy darab drótra.
 
 

Moto-Cat
Moto-Cat profilképe
Offline
Csatlakozott: 2009-10-29
Egyetértek!

Nekem is egyre jobban tetszik ez a VFR. Láttam róla menetpróbát. Biztos ti is. De valahogy ez az elektromos gázkar, az elmondások alapján, nekem nem jön be. Nehogy már egy elektronika akarja megmondani, mennyire akarom húzni a gázt. Kikapcsolható? Vagy valami.
Állítólag tényleg jó a futóműve, még mo-i viszonyokhoz is.

XYZ
XYZ profilképe
Offline
Csatlakozott: 2009-10-17
Kéne.

Az új VFR1200 egyre jobban bejön.Kiváncsi lennék a duplakuplungosra.

TeeJay
TeeJay profilképe
Offline
Csatlakozott: 2009-08-10
CBF1000

Ez a gép gyönyörű!